کارشناسان می‌گویند انتخابات پارلمان اروپا هشداری برای کشورهای اروپایی در زمینه قدرت‌گیری راست افراطی در این قاره به شمار می‌رود.

چرا مجارستان به دنبال ائتلاف جدید با راست افراطی ها است؟

به گزارش قدس آنلاین، هفته گذشته وقتی نخست‌ وزیر مجارستان در جریان یک کنفرانس خبری در اتریش از برنامه‌ های خود برای اتحاد جدید احزاب پوپولیست اروپایی خبر داد، کسی فکر نمی کرد او بتواند در این مدت با گروهی از سیاسیون راست افراطی گفت و گو و نظر آنها را برای تشکیل یک ائتلاف جدید جلب کند.

الجزیره درخصوص تشکیل ائتلاف جدید توسط مجارستان بهجزئیات آن در گزارشی اشاره کرد، براساس این گزارش، این گروه که «وطن‌ پرستان برای اروپا» نام دارد، حزب راست‌ گرای پوپولیست فیدز اوربان، حزب راست افراطی آزادی اتریش (FPÖ) و گروه میانه‌رو جمهوری چک از آندری بابیس، نخست‌ وزیر پیشین این کشور، را گرد هم می‌ آورد، به نظر می رسد تلاش های مجارستان نتیجه داده، زیرا در حال حاضر، ۷ ائتلاف سیاسی در سطح اتحادیه اروپا وجود دارد که نماینده احزاب سیاسی ۲۷ کشور عضو منتخب در پارلمان اروپا هستند؛ این گروه‌ ها براساس وابستگی‌ های سیاسی و نه ملیت سازماندهی می‌ شوند و برخی از احزاب به هیچ گروهی تعلق ندارند.

امروز هم خبر رسید که اوربان به تازگی از تصمیم خود برای تشکیل ائتلاف جدیدی با حزب راست افراطی "آزادی" اتریش و حزب اصلی اپوزیسیون جمهوری چک خبر داد و گفت که امیدوار است شرکای دیگر را جذب کند و به بزرگترین گروه راستگرای پارلمان اروپا تبدیل شود.

در صورت پیوستن حزب راست افراطی فرانسوی، ائتلاف "میهن پرستان اروپا" تاکنون توانسته با جذب نمایندگان بیش از ۱۱ حزب، فراکسیونی مشتمل بر ۸۰ نماینده از ۷۲۰ نماینده پارلمان اروپا را تشکیل دهد.

نخست وزیر مجارستان همچنین با اشاره به اینکه آنچه اروپایی‌ ها می‌ خواهند سه چیز یعنی صلح، نظم و توسعه است، افزود: اما آنچه امروز از پارلمان اروپا به آنها می‌ رسد، جنگ، مهاجرت و رکود است.

طبق این گزارش، این ائتلاف جهت تشکیل گروه در پارلمان جدید اتحادیه اروپا به جذب قانونگذاران دست کم چهار کشور دیگر این اتحادیه نیاز دارد.

از سوی دیگر رسانه های غربی خبر داده اند که حزب راستگرای پوپولیست پرتغال به نام «حزب شیگا» که به معنی «کافیست» است، به امضای مانیفست این اتحاد جدید نزدیک شده است.

اگر این حزب راست‌ گرای پوپولیست پرتغالی به این ائتلاف جدید بپیوندد، یعنی اینکه ۳ نماینده دیگر پارلمان اروپا به جمع این راستگرایان افزوده خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.